úterý 21. května 2013

Ostrava zvýšila místí koeficient pro výpočet daně z nemovitosti v roce 2013 na 4,5

Hned na začátku upřesním, že informace z nadpisu se týká nemovitostí v městském obvodu Moravská Ostrava a Přívoz. Všichni majitelé bytů v centru Ostravy a v Přívoze tak budou za rok 2013 platit podle této vyhlášky vyšší daň z nemovitosti než vloni.

Že jsem na to přišel až poté co mi přišla složenka na zaplacení daně se ještě přežít dá. Že je tato informace prakticky nedohledatelná to je pro mě věc naprosto nepochopitelná. Stydí se snad ostravští radní za to, že osolili daňové poplatníky v jednom obvodě, zatímco zbytek města platí stejnou daň jako vloni?

Nenašel jsem jedinou oficiální informaci, která by tuto vyhlášku nějak komentovala. O zvýšení jsem se dozvěděl až po vznesení dotazu na finančním úřadě Ostrava I. Poté jsem opravdu hodně dlouhou dobu marně pátral po jakémkoliv prohlášení na internetu. Kromě vyhlášky nikde nic.

Jestli někdo najde nějaký článek, který se tomu věnuje rád si ho přečtu. Ideálně i s prohlášením nějaké moudré hlavy z radnice. Můžete mi hodit odkaz do komentářů, díky. Co motivuje naše mazané představitele ke zvyšování daně je mi jasné. Proč to odskáče pouze jeden městský obvod ale vůbec nechápu.

Osobně bydlím v Přívoze. Pokud mířím ke svému domovu po setmění, pro jistotu se ohlížím přes rameno cca každých dvacet kroků. O dalších "výhodách" bydlení v této lokalitě raději ani nebudu nic psát. Čtenáři znalí poměrů v této čtvrti asi ví co mám na mysli. Neznalé odkazuji na celorepublikově známou kauzu "Přednádraží"... pro představu o malebném okolí mého domova by to mohlo stačit. Je to sice kousek dál, ale obyvatelstvo zhruba stejné.

Pokud mají radní pocit, že je potřeba mě za bydlení v tak lukrativní oblasti potrestat vyšší daní z nemovitosti, tak já si to s kterýmkoliv z nich milerád vyměním. Opravdu by mě zajímalo, v čem je to u nás lepší než třeba v Porubě nebo v Zábřehu. Pokud mi to někdo pomůže osvětlit získá červeného bludišťáka, vděk autora blogu a možná i vděk nějakého toho čtenáře.

Žádné komentáře:

Okomentovat